Augusti = bröllop & kräftor!

Att många väljer att gifta sig i augusti är nog inte så konstigt. Sommaren är här och inbjudna gäster far inte omkring på semester utan har möjlighet att närvara.  Själv fick jag nöjet att vara gäst när ErikaMattias plötsligt slog till!
Mkt trevligt.
Att välja kläder som gäst på bröllop är ju inte alltid så lätt. Får ofta höra " vill ju vara fin men inte för fin" Typiskt svenskt?? Vadå för fin? Finns det nåt att klä upp sig finare till än ett bröllop?? Verkar också som utbudet på dessa "lagom fina" klänningar är ngt begränsat. Skulle vilja utöka butiken med detta men här känner även jag min begränsning.
Man kan inte ha allt. Får inte plats. Har inte tid.
Vill man ha lite hjälp med valet av kläder  så finns det ju en del klädkoder och etiketts regler man kan kika på.
Mer om detta kan du läsa här.
Något annat som hör augusti till är väl kräftor! Härlig sensommar kväll med kräftskiva..nubbevisor,ostpajer och goa vänner! En helt annan form av trevlig tillställning. Och här brukar då klädkoden se helt annorlunda ut!! Ingen idé att vara för fin när det ska surplas och kladdas med dessa små röda ting.
Om vädret tillåter börjar man kanske kalaset med jeans och nån snygg topp. Fyller sen på med tjock tröja och strumpor och  avslutas ofta med att man är inlindad i en flecce filt.
Och det har väl sin charm det med, att det lixom inte spelar nån roll... det är ju stämningen som räknas!
(kanske något att ha i tanken även när man planerar sitt bröllop ? )
Carpe diem, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0