Konsten att kunna leverera!

Ni vet hur det kan vara, man går funderar över om man nu ska ta och beställa den där prylen på nätet. Så slår man till och då vill man ju ha den bums! Helst i samma ögonblick som klickar på skicka typ.
Själv har jag varit sugen på att köpa en adapter till mina Canon kameror och i tisdag slog jag till! "Beställer du före kl 12.00 så skickas varan samma dag" informerar webbutiken. Tja, klockan va runt 16 så den skickas väl inte förrän imorgon då tänkte jag. Men Kreativ Fotografi verkar veta hur en slipsen ska dras. Så döm om min förvåning när paketet ligger i lådan redan dagen därpå! Alltså enda ut till Fläckebo! Fraktfritt!! Det kallar jag snabba ryck!!
Och inte nog med det, när jag öppnar försändelsen så trillar där även ut en chokladbit! Hå hå.. Ligger de inne med nån form av inside information?! För hur kan de veta att just jag är omåttligt svag för choklad?  Blir en extra stjärna i kanten för denna nätbutik!
Lite skillnad mot tex Elgiganten som vid mina senaste besök har haft problem med att kunna leverera över huvud taget trots att man bemödat sig dit, med släppkärra och allt, och med inställning på att shoppa loss varor ur deras senaste annons material. Och att alltså stå för frakten själv så att säga. Men näpp, varorna i annonserna finns sällan hemma.
Nu ska jag montera adaptera på min äldsta Canon, som får agera försökskanin, och prova mina gamla objektiv som jag använt på en analog Olympys från förra seklet någongång! Spännande, återkommer ev med bilder senare.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0