Carpe Diem skapar Livskvalité

Det är torsdag, klockan är snart tre. Jag tar en kaffe sittandes på altanen i söderläge och värms av solen. Underbart! 
Nej, jag har inte tid med det men jag gör det ändå... lite dåligt samvete för att jag gör det, fast jag inte borde ha det... 
Som vanligt det jobbiga men underbara att vara egenföretagare. Att ha möjlighet att styra över sin tid balanserat med tillräckligt mycket självdisciplin för att få jobben att gå ihop. 
Egentligen har jag inomhus jobb idag. Balklänningar som ska sys och brudklänningsofferter som ska skickas.
Så sa vädret att jag måste passa på att vara ute. Eller var det mamma? Hon tjatade väl alltid om att man måste vara ute när det är fint väder? 
 
Ridturen i morse var iallafall inplanerad så den kan man väl säga att det var inget jag "snodde åt mig". Den kallar jag för företagshälsovård eller nåt. Sen fick jag ju faktiskt iväg offerterna och sydde en timme. Alltid något.
Sen rasade jobbdiciplinen och det blev en löprunda på 6 km. Sådär mitt på dagen, på arbetstid skulle man kunna säga. 
Fast en löprunda ska man väl inte behöva ha dåligt samvete för? 
Då återstår alltså den något långa kaffepausen här på altanen. 
Ja det är väl det som är "Carpe Diem"?? 
Att stanna upp och njuta av det man har eller ta tillfällen i akt när det erbjuds? 
Sen är det väl nästan allas vår plikt att verkligen stanna upp och välkomna våren nu när den äntligen är på väg hit? Så att den känner sig riktigt välkommen och inte drar någonannanstans! 
Om ni vill se hur det såg ut utanför min hästhage i förra veckan så kan ni kika här  Kolla in det! Min pappa som filmat :)
 
Nu ska jag gå och jobba en stund! Batteriet är laddat.
Hoppas ni också har fått en vårsolsboost idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0