Denna lördag avslutades på Tinget..

Ja det kan gå så i Sala. Att en lördagskväll slutar i Tingssalen. 
Stans uteställe är ju en fd Tingsrättslokal, därav namnet.
Denna kväll hamnade vi faktiskt inte i rättssalen ( där vi slog klackarna i taket senast i december) utan i puben på bottenvåningen. Här firades St Patricks Day! I trevligt sällskap intogs en Irländsk tre-rättersmeny, mysig irländsk musik och en och annan Guinness!! Halkade nog ner en Irishcoffe oxå om jag inte minns fel.
 


I övrigt var lördagen en rätt oproduktiv dag. 
Hängde på låset hos Landrins Bil i Västerås kl 10. De visade sig att de öppnade inte förrän 11... Då tog vi en tur till Erikslund. 
Där investerades det i sågbord till mannens Hitachsåg, lite krafs på Rusta och så äntligen nya löparskor!
Löparskorna ett bekvämt fynd tillochmed! Mycket nöjd.
Det blev en sväng till Ransta Snickeri för att kolla in dras sortiment av ytterdörrar också. Lite jobbrelaterat sådär. Vi ska byta dörrar på en fastighet i Sura.
Sen slog jag på stort och bjöd mannen på tre-rätters på Ikea!
Wienerkorv,grillkorv och pizzaslice. Man måste stoppa i honom nått ätbart var fjärde timme ungefär. Då blir han mycket trevligare <3 
Nu blev det ju inte så mycket kvar av dagen så vi han bara kolla och prova ett par bilar när vi sen återvände till bilfirman. 
Jag tycker mycket om v60 som jag kör idag men det finns lite saker som gör att jag ev funderar på en suv framöver. Dels för att jag kör mycket grusväg...


Provade en Hyndai ix35 och en Subaru xv. Trevliga bilar utseendemässigt.. men. Hyndaiens automatlåda varvade så jag trodde vingar skulle fällas ut på sidorna och vi skulle lämna jorden vilken sekund som helst! Usch. 
Subarun hade väldigt högt motorljud och irriterande kant i bagageutrymmet. Blir nog ingen av dem. 
Ja så där såg väl lördag i vecka 11 ut ungefär.
 


Söndagen startade vi med en härlig ridtur. 
Därefter kastade jag mig iväg till Skultuna för att luncha med min bästa  Annica. Henne ska jag presentera i ett eget inlägg någongång. Så ni förstår hur bäst hon är. 
Passade oxå på att kramas lite med min dotter som driver restaurangen där vi åt.
Annica och jag träffas för sällan för nu snackade vi för länge så jag fick köra tillbaka hem som en galning för att komma i tid till en bokad provning jag hade på eftermiddagen.
Provningen resulterade i en beställning av en rosa chiffongklänning. Jag fortsatte med lite kontorsarbete och så vart helgen slut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0