En lördag i Mars

Vad kan denna underbara dag erbjuda då?
För min del blir det lite syjobb. Ska tråckla ihop en klänningsmodell som ska provas imorgon. Jag gör en så kallad toile, en provmodell sydd i bomullstyg, sydd i äkta ikealakan ;) , som jag provar på blivande bruden innan jag klipper till i det dyra sidentyget.
Sen hoppas jag att det blir en ridtur i det vackra vädret och ev hämtning av hö.
Kanske hinner man ner på sjön för att kika på dagens fisketävling... fast förmodligen inte.
Så skulle jag vilja åka en tur till stan för att gå på vernissage! Sara & Sussie drar igång sin utställning "Trä & Tråd" idag och det tror jag kan vara nåt att se. Nån som ska dit?
Tja, sen ska det väl ätas lite mat och köras lite tvättmaskin innan man kan landa i soffan med ett glas rött och njuta av " Mr Selfridge" . Det enda jag ser på tv. Gillar stilen, gillar tiden.
Sen är lördagen slut och då väntas en fullspäckad jobbsöndag.
Önskar alla en vacker dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0